سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیعه شدن یک مسیحی آمریکایی در مالزی

شیعه شدن یک مسیحی آمریکایی در مالزی

با وجود ایجاد موج جدید اسلام هراسی در جهان، گرایش مسلمانان به این دین روز بروز بیشتر می شود؛آقای «دکتر مایکل»، مسیحی آمریکایی مقیم استرالیا، در حضور وکیل مراجع عظام در «مالزی» به دین مبین اسلام مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری لبیک به نقل از ابنا: این دانشمند آمریکایی، پس از آشنایی و گفتگو با یکی از دانشجویلن ایرانی که مقیم مالزی می باشد با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی تماس گرفت و راهنمایی و توجیه لازم صورت گرفت. سپس با سفر به مالزی در تاریخ 22/12/86 در سفارت جمهوری اسلامی حاضر شده و طی جلسه ای با حضور بعض اعضا سفارت و پس از بیانات و توجیهات «حجت الاسلام والمسلمین واحدی»، وکیل مراجع عظام و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی، با ادای شهادتین به جمع امت اسلام پیوست.

در این جلسه نورانی و شاد وکیل مراجع عظام در توجیه آقای مایکل گفت : "هدف پیامبران الهی مشترک بوده و همه دعوت به توحید و معاد می کردند."

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی با بیان روند تکاملی ادیان الهی اضافه کرد : به مقیاس رشد یافتگی پیروان ادیان توحیدی، خداوند آیین جدید و کامل تری برایشان نازل می کرد و این روند از امت ابراهیم تا امت موسی و از آن تا پیروان عیسی مسیح (ع) و از دین آن حضرت تا آیین حضرت محمد (ص) که آخرین نسخه توحیدی برای سعادت بشر می باشد ادامه داشته و پیامبر اسلام (ص) خاتم النبیین است یعنی آخرین فرستاده خداوند برای هدایت بشر می باشد و اسلام شکل تکامل یافته ادیان الهی است."

حجت الاسلام واحدی اسلام را آیین عشق و مجبت توصیف کرد و گفت : اسلام دین زیبا، قشنگ و بسیار دوست داشتنی و سرتا پا عشق است، همه پیروان و یاران حضرت محمد (ص) عاشق او بودند، همه یاران امام حسین عاشق او بودند و همه یاران امام زمان (عج) نیز عاشق او هستند.

وی با تشبیه اسلام عزیز به یک شاخه گل رز گفت : اسلام مثل یک شاخه گل رز می ماند که هم خودش زیباست و هم کسی که آن را در دست بگیرد کسب زیبایی می کند و کسی هم که به اسلام بپیوندد روح و روان متفاوت و زیبایی پیدا می کند.

وکیل مراجع عظام در ادامه دین اسلام را به سه قسمت اصول اعتقادی، احکام تکلیفی و عبادی و اصول اخلاقی تقسیم کرد و پیرامون هر یک به اختصار ، توضیحاتی را بیان نمود.

در اینجا آقای دکتر مایکل گفت : من همه این ها را قبول دارم.

متعاقبا آیین ادا شهادتین صورت گرفت و با تکرار شهادتین وی رسما از مسیحیت به آیین اسلام تغییر مذهب داد.

در اینجا رایزن فرهنگی ایران ضمن تبریک به آقای مایکل یک جلد قرآن کریم با ترجمه انگلیسی و هدایای ایرانی به وی تقدیم کرد.

 

منبع خبر: امور حج و زیارت صدا و سیما) شنبه 31 فروردین 1387 (